tisdag 13 oktober 2015

Tävling - vinn en broderad julkalender!

Tag chansen att vinna en handbroderad julkalender!


Tävlingsregler!
För att vara med och tävla skall du svara på följande fråga:
-Vad skulle du vilja brodera/virka/sticka till jul?
Svara i kommentarsfältet nedan och glöm ej ditt namn och mailadress. (Obs att det kan ta ett tag innan din kommentar syns!!)
Du kan även maila till info@svartafaret.se (Skriv då "Broderitävling" som rubrik.)

Tävlingen pågår till tisdag 20 oktober klockan 10.00.
Vinnare presenteras här på bloggen.


Om du själv vill brodera en sådan här julkalender så har den art.nr. BS0794.
Fler julbroderier hittar du på vår hemsida: BRODERIER

Tips inför jul. Du har väl inte missat vårt mönsterhäfte Home Sweet Home 3? De här tomtarna tomtarna virkades flitigt under förra hösten och missade du dem då så har du chansen nu igen :-)
Eller komplettera med en julbock, ren eller katt. Garn och beskrivning finns hos våra återförsäljare.





26 kommentarer:

  1. En julig poncho att få värma sig med framför brasan hos kunderna osv
    Andrietta ejdermo
    aejdermo@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja brodera en Granmatta och virka ett par julgardiner.
    Ingvor
    ingvorandersson@yahoo.com

    SvaraRadera
  3. En tjock filt stickad. Skulle vilja brodera denna underbara kalender. Men mina händer klarar inte det så hoppas på turen.

    SvaraRadera
  4. Min datters drøm er å brodere 2 slike adventskalendere, men det er lite med både tid og penger. Det hadde vært moro om jeg hadde vunnet denne og kunne overrasket henne med den :-) .
    MVH Ann-Karin S
    an-svaa@online.no

    SvaraRadera
  5. Jag bara älskar dukar /löpare antingen röd väv med vitt garn eller tvärt om
    Inga
    melan4@hotmail.se

    SvaraRadera
  6. Ajeg vil strikke et julefarvet dream bird sjal
    Ann-Jeanet
    Aj@apus.dk

    SvaraRadera
  7. Jag skulle vilja virka en mjuk varm filt till min bebis som kommer födas i mellandagarna. Det är den lilla krabaten jag skulle vilja vinna den broderade kalendern till, hens storasyster har nämligen en redan.

    SvaraRadera
  8. En härligt julig matta vill jag virka och så några virkade glassar till dottern i julklapp. Hälsningar Maria Johansson
    mikaelomaria@hotmail.se

    SvaraRadera
  9. Jag skulle vilja virka varsin julfilt och gosedjur till mina två små gossar på 3,5 år och 1,5 år.

    Mvh Malena Möller
    malenaoleskog@gmail.com

    SvaraRadera
  10. Jag bara älskar dukar / löpare ev röd väv med vitt garn eller tvärt om till jul
    Inga
    melan4@hotmail.se

    SvaraRadera
  11. En gosig babyfilt till bästa vänners bebi planerad till juletid.
    Caroline hammarstedt
    Misshammarstedt@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Jag skulle vilja sticka vantar och mössor till nära och kära i julklapp, en gåva som är guld värd.
    Bella_n@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Till jul vill jag sticka massor med fina julkulor att hänga i granen. Förra året virkade jag snöflingor och hängde i fönstret. Blev mycket fint!
    Josefin
    josefinameriksson@gmail.com

    SvaraRadera
  14. Jag skulle vilja virka en riktigt fin mjukistomte till min nyfödda kusin till hennes allra första jul!
    God jul i förskott!
    Fia
    fiavinnare@hotmail.se

    SvaraRadera
  15. ja det vore toppen att vinna en sån fin kalender.!! Jag önskar att jag skulle hinna sy en jultavla,sticka sockor o vantar.mm..och dockkläder i massor.Häls Christine V ..nattugglansch@gmail.com

    SvaraRadera
  16. Jeg vil strikke et julefarvet dreim bird sjal . Ann-Jeanet. Aj@apus.dk

    SvaraRadera
  17. Jag tänker vart år att "NU ska jag fixa en kalender!", men lik förbaskat så drar tiden iväg... Med denna tävlingen kan mitt bekymmer vara löst. :)
    MVH // Eva
    snuttetutt@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Åh, vilken fin och detaljrik. Sonen på 4,5 år skulle verkligen bli alldeles lyrisk över att få ha den på sitt rum. Mamma och pappa skulle såklart slå in små paket därtill, ett för varje dag ändå fram till jul. Åh, vad himla roligt. Jag blir som barn på nytt av blotta tanken.

    Jag önskar jag hade tiden, tålamodet och kunskapen att skapa själv. Men det kanske kommer...? För då hade jag stickar en söt kofta till lillasyster på sex månader.

    SvaraRadera
  19. Helena i Uppsala
    en varm men tunn stickad tröja.
    Just nu är jag i Mellanöstern och det var 36 grader varmt när jag kom ut från flygplatsen. På natten när jag lämnade Sverige var det någon minusgrad. Jag iklädde min sommarkläder men kompletterade med långkalsonger, mössa, sjal, handskar och en gammal sliten ylletröja. Jag måste ha armarna utmed sidorna på kroppen så inte hålen syns.

    SvaraRadera
  20. Det blir hvert år strikket mange votter, luer og sokker til jul. Flotte gaver til nære og kjære.
    Tovede tøfler er også en hit :)

    mvh
    ann_elisabeth@hotmail.no

    SvaraRadera
  21. Jag skulle vilja virka tomtarna i HOME SWEET HOME 3 häftet o brodera en julstrumpa till ett av mina barnbarn

    SvaraRadera
  22. Jag skulle villja brodera en julkalender till mina två små tvilling barnbarn! Vore kul att få göra 24 små paket att häng upp!

    Mvh
    Gunilla fjordlover1@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  24. Jag är sugen på att virka små julpynt att hänga i granen sedan.
    H. Chris, chrisaliceborg@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Jag skulle vilja göra en julkalender till barnbarnen. Mina barn hade en och det var så uppskattat.
    anki@imeganet.se

    SvaraRadera
  26. Jag skulle vilja brodera en julstrumpa!

    Mvh, Sofia (sofia.nilsson@helsinki.fi)

    SvaraRadera