torsdag 3 april 2014

Vinn 10 nystan i härliga färger från vår nya kvalitet IDA!




Missa inte chansen att vinna 10 Ida-nystan!!





En av våra nyaste kvaliteter heter Ida!
Ida består av 80% Akryl och 20% nylon och är jättemjuk och härlig! Passar till stickor 5!
Ovanstående bilder visar nyheterna i Ida som släppts nu under våren, och till hösten tillkommer ytterligare färger och design!



Fyll i informationen på de tre nedanstående  punkterna, som kommentar till det här inlägget, så är du med och tävlar:

1: Din idé på design i IDA
2: Ditt namn
3: Din mailadress

(Kommentarer på ex Facebook eller via mail räknas inte, det är bara kommentarer till det här inlägget som gäller. Det kan ta en liten stund innan din kommentar syns) :-)

Dela gärna tävlingen om du har Facebook!

OBS! Tävlingen är avslutad!
Tävlingen pågår till torsdag 10 april klockan 12.00

   
Lycka till!

  Vinst i IDA: 10 nystan, ett nystan av varje färg eller enligt önskemål





 OBS! Endast de 200 första kommentarerna syns i ett blogginlägg. Om det blir fler kommentarer än så och man vill se dem som kommer efter så klicka på texten "läs in mer" under kommentarsfältet så kommer fler upp. 

Vad mönster och färger heter, kan du se du här: http://www.svartafaret.se/garn/ida







151 kommentarer:

  1. Min idé på en design i Ida skulle vara en virkad kofta, med hålmönster, för de sena sommarkvällarna. Verkar passa utmärkt för det ändamålet.
    Mitt namn är Linda Elofsson och min adress är linda.h.elofsson@gmail.com

    Hoppas på tur! :)

    SvaraRadera
  2. Tävling:
    1. Jag ville ha en mössa och halsduk som hänger i hop i alle storlekar barn och vuxen
    2. Liv-Kari Kirkerud
    2. livkari@4x4shop.se

    Om jag blir den lyckliga vinnare vill jag ha tio nystal lila :-)

    SvaraRadera
  3. FÖRVARING FINNS SÅ MYCKET SMÅ KORGAR OCH BURKAR SOM MAN KAN VIRKA BÅDE TILL BADRUM OCH KÖK. Maud Lindberg maude@tyfonmail.se Gillar och delar på FB.
    Lyktor nu när man har batteriljus det är också fint.

    SvaraRadera
  4. Jag skulle sticka en massa små kläder till barnens dockor. Klänningar, tröjor och byxor av garnet.

    // Therese Sturebrand (tezszy@live.se)

    SvaraRadera
  5. 1. Härliga barnklänningar eller sjalar att ha på sig sena sommarkvällar
    2. Johanna Malmborg
    3. Johanna.malmborg@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. En kofta skulle jag nog ge mig på, Susanne Gustafsson, golden.oxford@spray.se

    SvaraRadera
  7. Skulle nog räcka till några stycken stickade koftor till mina barnbarn :-)
    Tuula Ahonen
    tuula_v@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. 1 en stor skön sjal till sommar kvällar och när hösten är på väg att svepa in sig i....
    2 Lena Johansson
    3 jimmy_lars88@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. 1 en stor sjal till sköna sommar kvällar och när hösten är på väg.....
    2 Lena Johansson
    3 jimmy_lars88@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. 1, En stor skön sjal till sena sommar kvällar när vi sitter ute och grillar och när hösten gör sin intågan så kan vi vara ute lite till med en super skön sjal
    2, Lena Johansson
    3, jimmy_lars88@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. 1.Min ide til design: Top-down- genser; med god vidde og spennende mønster! :-)
    2.Britt Bendiksen
    3.britt.bendiksen@nordtroms.net

    SvaraRadera
  12. 1. Skulle virka en sjal eller flodhäst
    2. Sibel
    3. skyraven88@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. 1. Hålmönstrad barnkappa
    2. Sophie Johannesson
    3. sophie.johannesson@gmail.com

    SvaraRadera
  14. Hej! Jag skulle vilja göra en virkad spetsmönstrad kofta! Med lika mönster till mina små flickor! Marie-louise vennetström med mejladress marie-louisevennerstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Hej! Jag skulle vilja göra virkade koftor/tunikor lika till både mej och mina små flickor! Marie-louise vennerström marie-louisevennerstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Jag vill gärna vara med och tävla, skulle bli jätteglad om jag vann ett nystan av varje färg!
    1) En härlig vårmössa till barnen
    2) Monica Björklund
    3) pysselbacken@gmail.com

    SvaraRadera
  17. Vackra och tjocka sjalar i spindelmönster till de som alltid fryser kalla sommarkvällar.
    Emma Ziegenhagen
    emma_felicia_91@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. 1: En virkad sommarfilt el -sjal med mormors- och döskallerutor i den rosa och dem 2 gröna färgerna.
    2: Erika Eriksson
    3: ecka_e@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. 1.En randig tröja/tunika i de gröna-turkosa färgerna till mig själv, kanske med en asymmetrisk nederkant.
    2. Christina Strömbäck
    3. christina.stromback@umea.se

    SvaraRadera
  20. En randig overall till en liten tjej/kille vore fint!
    Nina Svärd
    ninajsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Birgitta Jakobsson3 april 2014 20:03

    Jag skulle vilja se en virkad väst i glest mönster. En väst som också kan göras i koftmodell.En längre modell som går ner över stussen.
    Birgitta Jakobsson
    pennvassaren@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Jag skulle sticka en åkpåse/overall till en liten flicka/pojke. Jumpern med kaninen är ju också jättesnygg.
    Eva Henriksson
    evahenriksson56@gmail.com

    SvaraRadera
  23. En mysig kofta för svala sommarkvällar. Men spets/hålmönster.
    Vinner jag villa jag har 5 nystan av vardera brun nyans.
    skytteln@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. 1.Jag skulle göra en spetsmönster kofta för svala kvällar i lila.2. Marie Berg . 3. bbmm64@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. 1: Min idé skulle vara att göra en fin Ponche som man kan ha en sommarkväll
    2: Emma Fransson
    3: e.fransson@telia.com

    SvaraRadera
  26. 1.En tunika eller en randig knäppkofta, Top-down stickad
    2.Christina Ståhl
    3 tina.stahl.61@gmail.com
    Om jag vinner vill jag ha 10 nystan i färgen mullvad

    SvaraRadera
  27. Jag skulle virka en Chanelliknande jacka till mig själv eller en pojkcardigan, typ skepparkavaj.
    Anna Fyhr
    afyhr@spray.se

    SvaraRadera
  28. En fin sjal och en barnkofta med mössa i detta garn skulle jag gärna göra!
    Hoppas på tur gör Ingrid G
    ingridgerdin@telia.com

    SvaraRadera
  29. Jag tror det hade blivit ett fint teppe med alle de fargerna. Med strikkade og heklade ruter som man blander.
    Caroline Nilsson
    icn@jechsoft.no

    SvaraRadera
  30. Nähä... det försvann bara

    En uppifrån och ner tröja till något av barnen (kanske med en enhörning på om yngsta dottern får välja)

    Agneta Kristffersson
    netisenkr@gmail.com

    SvaraRadera
  31. 1. Tröjor med tåg som mönster till barnbarnen
    2. Tamara Nyman
    3. tamara.nyman@telia.com

    SvaraRadera
  32. Jag skulle sticka en jumper med hålmönster och en gosig sjal
    Gerd Lännström
    gerd.l@telia.com

    SvaraRadera
  33. Jag skulle vilja sticka en sjal med lit hål mönster
    Gerty Böe
    kennelprilyckans@telia .com

    SvaraRadera
  34. Jag skulle sticka en härligt fluffig, mjuk, löst stickad Arantröja, med flätor och polokrage, till mig själv för kyliga sommarkvällar.
    Hjordis.svahn@spray.se

    SvaraRadera
  35. Jeg kunne tenkt meg å strikke en tunika eller jakke til meg selv.
    Åsle Strand Jørgensen
    asle_sj@hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Jag skulle inte sticka, för det kan jag inte, så jag skulle virka!! Jag skulle direkt prova att virka en amigurumi av något slag - skulle vara spännande och se hur det blir med denna garnblandning...skulle nog göra en riktigt färgsprakande figur med flera färger ur den härliga kollektionen!

    Namn: Denise Lindberg
    Mail: deniselindberg@gmail.com

    SvaraRadera
  37. 1. Sköna cardigans till barnbarnen, gärna randiga.
    2. Yvonne Huldt
    3. y.huldt@gmail.com

    SvaraRadera
  38. Jag skulle stickat benvärmare till min dotter på 1, 5år å en filt/sjal i mysiga lila, rosa å kanske grönt/turkost ♥
    Sofia Fennstam
    Min mailadress: colormebad2010@gmail.com

    SvaraRadera
  39. Jag skulle sticka den snygga schalen som är ett av mönsterna som syns på startsida. Vilka underbara färger ni har på detta garn Jag blir sticksugen med en gång det riktigt klia i händerna att få börja , Mildred
    ywette46@gmail.com

    SvaraRadera
  40. Jag skulle virka en virka en filt med mormorsrutor.
    Jennie Lindbom
    jennielindbom@hotmail.com

    SvaraRadera
  41. 1 En kortärmad barnklänning med mönster av en stor blomna på magen
    2 Cecilia Kauppi
    3 cecilia.kauppi@telia.com

    SvaraRadera
  42. Skulle spets sticka baby sett till ny född
    Yvonne Hampe
    y_hampe@hotmail.com
    Vinner jag skulle jag vilja ha 5 gröna och 5 vita nystan

    SvaraRadera
  43. Barntröjor, i olika färger och mönster...finns många som skulle behöva få en tröja! Möjligen något gosedjur med, verkar vara underbara färger......
    Tuija Nemere
    tuija@margaretha.com

    SvaraRadera
  44. Ulla Andersson 4 april 2014
    Jag skulle gärna sticka en sjal att ha när man sitter ute på sommarkvällarna. Jumpern med kaninen vore inte helt
    fel till mitt kommande barnbarnbarns garderob.
    Ulla Andersson
    leulan@glocalnet.net

    SvaraRadera
  45. Jag skulle gärna se en väst som går ner över rumpan. Susanne Andersson susannea71@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. En mjukiskofta blir bra.
    Ulla Svensson
    Kaffesvart@hotmail.com

    SvaraRadera
  47. 1) En stickad/virkad nalle/sommarkofta/babykofta
    2) Jaana Lindström
    3) jaana94151@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. Jag skulle vilja sticka en klänning för de äldre tjejerna i st 6-8-10-12år och en kofta för mor-dotter.Annelie Thell.annelie.p.thell@gmail.com

    SvaraRadera
  49. 1) Sticka/virka en nalle/sommarkofta/barnkofta/sjal
    2) Jaana Lindström
    3) jaana94151@hotmail.com

    SvaraRadera
  50. Tävling:
    1. Jag vill göra en mössa med Minions till sonen. Kanske ge mig på en Hippo också
    2. Ellinor Hed
    2. ellinorhed@hotmail.com

    SvaraRadera
  51. 1, Jag skulle sticka en tunika eller virka en kofta till lilla dottern!
    2, Jennie
    3, grodismamma@gmail.com

    SvaraRadera
  52. 1. Strukturstickad pojktröja och hålmönstrad flickkofta
    2. Kristina Öhman
    3. kristina48@boremail.com

    SvaraRadera
  53. Hej. Jag skulle vilja göra en kofta med korta ärmar, med " tappade maskor", för svala sommarkvällar.
    Jag heter Ingalill Engström.
    Mail: lillingaengstrom@gmail.com

    SvaraRadera
  54. Jag skulle vilja göra en väst med " tappade maskor ", för sena, svala sommarkvällar.

    SvaraRadera
  55. Sjal skulle jag vilja sticka.
    Kerstin Friberg
    kerstin.friberg@gmail.com
    om jag skulle vinna vill jag ha lj.beige färg.

    SvaraRadera
  56. 1) Är ett underbart garn att sticka i mjukt och skönt. Har stickat i det och skulle sticka en tröja med mycket kärlek till mitt barnbarn.
    2) Kristina Johansson
    3) kicki53_2@hotmail.com

    SvaraRadera
  57. 1)Jag skulle vilja vinna garn så att jag kan sticka min egen designade kjol. Den ska vara i sex bitar som ska vara lite utsvängda nertill. Mtten biten ska vara långrandig i beige och vit och sidobitarna ska vara randiga på tvären i samma färger. För att foga samman alla bitarna ska rosa garn användas för att virka en liten spets i sömmarna. I nederkant ska en liten spets även virkas. Det rosa ska lysa upp hela skapelsen men bara sådär lagom.
    2) Christel Persson
    3) Rosalilly64@gmail.com

    SvaraRadera
  58. 1) En virkad alt stickad kavajkofta att ha till snygga byxor/kjol alt jeans. Eller en stickad väst/pullover att ha ovanpå en vit blus/skjorta när luftkonditioneringen på jobbet blir för kall...
    2) Marie Åberg
    3)marie_aberg@yahoo.co.uk

    SvaraRadera
  59. Jag skulle sticka en värmande filt till någon liten uti världen. En randig i flera fina färger.
    Sandra Pettersson
    sandra.pettson@gmail.com

    SvaraRadera
  60. En go kofta skulle sitta fint
    Anita Pettersson
    itap@telia.com

    SvaraRadera
  61. 1: härliga tröjor till mina barnbarn, för svala dagar/kvällar
    2:Eva Johansson
    3:urmodern@hotmail.com

    SvaraRadera
  62. 1: jag skulle sticka sköna tröjor t mina barnbarn för svala dagar/Kvällar
    2:Eva Johansson
    3:urmodern@hotmail.com

    SvaraRadera
  63. Jag skulle sticka en härlig filt i alla de fina färgerna till mitt första barnbarn som jag hoppas jag kommer att ha förmånen att få hålla i min famn i höst :-)
    pia.larsdotter@gmail.com

    SvaraRadera
  64. när nu det kom ett barnbarn i veckan så går ju uppenbart tankarna direkt till baby-grejer, mjukisdjur eller varför inte en riktigt skön och mjuk "snuttefilt" som kan följa med några år
    Rosmarie Kroon
    rosmarie.kroon@swipnet.se

    SvaraRadera
  65. stor poncho av mormors rutor, Petra Eriksson, enya73@live.se

    SvaraRadera
  66. Jag vill virka en Odd Molly kofta i Ida garn!
    Catarina Nyström
    catajoha@hotmail.com

    SvaraRadera
  67. Härliga mössor till svala kvällar under vår- och höstsäsongen. Jag skulle vilja ha ett nystan i varje färg om jag vinner. Vänligen Karina Karlsson karlssonkarina@hotmail.com

    SvaraRadera
  68. Jag skulle virka mössor till alla nära och kära
    Ulrika Eriksson
    ulrika.daniel@telia.com

    SvaraRadera
  69. 1.Jag skulle virka mormors rutor men en prästkrage längs in.Det skulle bli fint i dessa härliga färger.
    2.Mona Gustavsson
    3.monag@ma10.se

    SvaraRadera
  70. En fin stickad filt att använda under svala sommarkvällar
    Annethe Axelsson
    annethe_axelsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  71. 1.) Jag skulle göra dockkläder och fina barntröjor.
    2.) Ulla Wahlström
    3.) ulla.wahlstrom-back@telia.com

    SvaraRadera
  72. 1. Jag skulle virka en eller flera hexagonkoftor till små barn, antalet beroende på hur många koftor garnet räcker till.
    2. Jag heter Elin Wallgren.
    3. Min mailadress: elin_wallgren@hotmail.com

    SvaraRadera
  73. 1. Sticka en kofta i näverstickning
    2. Caisa Dieserud
    3. caisa.dieserud.@telia.com

    SvaraRadera
  74. 1. Babytröjor till mitt kommande sommar barnbarn
    2. Anna-Lena Stolt
    3. mrsproud@gmail.com

    SvaraRadera
  75. Sommarklänningar till barnen!!
    Jennifer Welin
    jennifer.welin@bredband.net

    SvaraRadera
  76. 1. En virkad kofta med mönster i form av en blomma på ryggen, liknande en African Flower kanske?
    2. Erika Drewke
    3. drewke.erika@gmail.com

    SvaraRadera
  77. Jag gillar saker som kan användas i flera år och som man inte växer ur så fort. Jag skulle satsa på roliga/randiga benvärmare. Gör man benvärmare till barn, så kan de användas som handledsvärmare efter urväxt. Och gör man benvärmare till vuxna, så ska det mycket till innan man växer ur! :)
    Eva Espinoza / www.close2you.se
    snuttetutt@hotmail.com

    SvaraRadera
  78. Jag skulle virka en bolero eller två att värma axlarna med under sommarens långa kvällar.
    Pia Nielsen
    pia.m.nielsen@gmail.com

    SvaraRadera
  79. Jag skulle sticka till min 8-årige son, som så hett önskar sig en stickad tröja men som tycker att allting sticks och kliar! Jag skulle önska 5 nystan vardera av de turkosblå nystanen längst ner av bilderna av garnet.
    Anneli Andersson
    anneli@kjellssons.se

    SvaraRadera
  80. 1.Klänning och kofta i härliga färger till mina 2 små barnbarn. Ev dockkläder om det blir garn över.
    2. Anna Stina Svensson
    3. anna.stina_svensson@hotmail.com

    SvaraRadera
  81. Det skulle bli koftor till småkusinerna att ha i sommar.
    Nathalie Nyberg
    Bella_n@hotmail.com

    SvaraRadera
  82. 1: Jag hade velat sticka en härlig höstkjol! Då jag inte tidigare stickat så hade jag velat sätta igång med ett projekt, och vinner jag är man ju tvungen ;)
    2: Felicia Persson
    3: utbfelper2@skola.malmo.se

    SvaraRadera
  83. 1) Virka mitt första plagg och ge bort det till min systerdotter(eventuellt en kofta).
    2) Anna Hector
    3) anna_betong@hotmail.com

    SvaraRadera
  84. 1) En söt liten ärmlös klänning för en flicka på 2-5 år att ha under sommaren. Eftersom jag inte är så duktig på att sticka skulle den bli i ett virkat, gärna blommigt mönster.
    2) Magdalena Lindberg
    3) magdalena.lindberg@live.se

    SvaraRadera
  85. 1) En härlig längre tröja/kofta
    2) Linda Winblad
    3) linda.a.winblad@gmail.com

    SvaraRadera
  86. 1. Jag skulle vilja virka ett härligt randigt sommarlinne i den rosa och den knallblå färgen. Lite galleraktigt, kanske att dra över baddräkten. Det skulle va superfint!
    2. Anna Nilsson
    3. anna_nilsson_163@hotmail.com

    SvaraRadera
  87. Jag skulle sticka eller virka en härlig sommarpläd och en tillhörande kudde.Carina Haglund carina.63@hotmail.se

    SvaraRadera
  88. En härlig långkofta i spetsmönster och lite nya mössor i neon till hösten
    Carina T Carlson
    carinatcarlson@home.se

    SvaraRadera
  89. Helena i Uppsala
    brudstrumpeband

    SvaraRadera
  90. 1) En långkofta till mig själv till sommaren. Önskefärg vit
    2) Monica Ådahl Svensson
    3) monica_adahl@telia.com

    SvaraRadera
  91. 1. En härlig poncho för sommarkvällar
    2. Sofia Möller
    3. lilithdark@bredband.net

    SvaraRadera
  92. 1) Stickad babyoverall
    2) Anne Wiklund
    3) anneikuba@hotmail.com

    SvaraRadera
  93. 1 En skön filt att ha runt mej på sena sommarkvällar stickad eller varför inte virkad i härliga rutor.
    2 Susanne Lindbäck
    3 susanne@lindbackstra.fi

    SvaraRadera
  94. Det blir så klart kofta eller koftor till mina tre prinsessor (barnbarnen). Verkar vara ett ljuvligt garn.
    Lena Ålundh
    lena.alundh@comhem.se

    SvaraRadera
  95. Vilka underbara färger!
    1) Virka eller sticka en varsin tröja till min systerdotter och hennes lillebror, som föds snart.
    2) Susanne Byman
    3) susanne_byman@hotmail.com

    SvaraRadera
  96. 1: Jag skulle sticka ett linne i eget designat mönster åt min 17 åriga dotter
    2: Maria Ranktberg Hultmark
    3: maria.ranktberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  97. Jag skulle sticka något till några av mina barnbarn har 15
    Birgitta Adelstrand
    gittanfb@gmail.com

    SvaraRadera
  98. Jag skulle sticka en pläd i regnbågsfärger.

    SvaraRadera
  99. 1 En varm o go filt - garnet verkar perfekt
    2 Eva Nilsson
    3evani62@outlook.com

    SvaraRadera
  100. 1. Virka en vågig babyfilt i ränder i regnbåge färger.

    2. Katarina Tommikoski

    3. katarinatommikoski@gmail.com

    SvaraRadera
  101. 1. Jag skulle vilja göra en halvlång kofta, lite som en kappa men ändå inte för tjock och tung i detta garn.
    2. Sofia Andersson Berlin
    3. sofia_vasti@hotmail.com

    SvaraRadera
  102. Hej!
    1. Jag skulle sticka en poncho i regnbågens färger. ( alltså skulle jag vilja ha nystan i olika färger)
    En i en fyrkantig modell som sys ihop lite på sidorna.
    Den skulle vara supersnygg i sommar till vita jeans och vitt linne och passa perfekt på kvällarna när vi sitter ute på altanen efter att ha grillat. Mycket bättre med poncho än sjal också när man som jag är en bokmal. Poncho halkar inte av :-)
    2. Malin Svensk Björck.
    3. gizmobus@hotmail.com
    Jag har även delat på Facebook, Malin Svensk Björck

    Ha en härlig vår!
    Mvh
    Malin

    SvaraRadera
  103. Hej. Vad härligt med en ny kvalitet. Är alldeles förälskad i tilda och freja och jobbar enbart med dessa då jag är allergisk mot ull.
    skulle jag vinna detta så skulle jag vilja vinna ett nystan av varje färg och sedan virka en hålmönstrad randig poncho som står på min sjuårings önskelista. Resterna skulle jag använda till en massa african flowers som skulle pryda hemmet.
    Mvh Lotta
    Lotta.skeberga3@gmail.com

    SvaraRadera
  104. 1)en gladrandig sommarkofta till svala sommarkvällar
    2)Marianne Grönholm
    3) marianne.gronholm@aland.net

    SvaraRadera
  105. Jag skulle virka en somrig klänning till dottern som fyller ett år i sommar. Det blir vår första sommar! <3 Och så en matchande klänning/topp till mig såklart!

    Mitt namn är Liz Kokko och min mail lizzan_pizzan@hotmail.com

    SvaraRadera
  106. 1) En stor varm poncho att ha på kalla försommar dagar.
    2) Anette Boqvist
    3) boqen@yahoo.com

    SvaraRadera
  107. 1) En stor färgglad sjal
    2) Pia Lagerlöf
    3) pialottas@yahoo.se

    SvaraRadera
  108. 1) en babyfilt med mormorsrutor
    2) Karin Hansson
    3) karin@torsang.com

    SvaraRadera
  109. Kul att det kommer något nytt utan att det innehåller ull då jag är allergisk mot all ull.
    1)Jag skulle sticka en stor härlig poncho för kalla försommar kvällar
    2)Anette Boqvist
    3)Boqen@yahoo.com

    SvaraRadera
  110. Min ide är en lätt kofta med hålmönstrer att ha på sommarkvällen.
    Ann-christine Andersen
    anki@freinetskolanhugin.se

    SvaraRadera
  111. En hålmönstrad kofta gärna i ljung färgen.
    Anneli Olsson.
    Streta.gard@hotmail.com

    SvaraRadera
  112. Har designat en anatomiskt korrekt pojktrasdocka som jag skulle kunna göra fler av med tillhörande shorts och linnen. :-D
    Ingrid Appeltofft
    in-grid@spray.se

    SvaraRadera
  113. Hej! Jag skulle virka mig en härlig filt att ta fram runt småtimmarna. Det skulle bli i nr 6,8 och 15! Vore fantastiskt kul att vinna :)
    Jag heter Pernilla Sandell
    pernillasandell@tele2.se

    SvaraRadera
  114. 1) Tänker mig rutiga sockor i detta fantastiska garn.
    2) Kristina Sjöberg
    3) evakristina47@gmail.com

    SvaraRadera
  115. 1.jag skulle vilja sticka en tröja med kaninansikte och fastsatta kaninerna till min kanintokiga dotter.
    2. Marit Jidemo
    3. Marit_1000@hotmail.com

    SvaraRadera
  116. Veronica Björklund9 april 2014 15:28

    1. Jag skulle vilja virka barn kläder i detta garn. En kofta, mössa och tossor:) sen hade det varit roligt att virka en cirkel kofta:)
    2. Veronica Björklund
    3 verre_hitra@hotmail.com

    SvaraRadera
  117. 1. Jag skulle virka korgar som skulle vara praktiska för vårt kommande barn. Alltså att förvara saker.
    Min fru och jag har kämpat länge för en bebis men snart är vi där
    Katia sundblom
    Katia_sundblom@hotmail.com

    SvaraRadera
  118. 1) en rosa/randig kofta som även kan göras om till en tröja med samma mönster och en snygg lätt virkad sjal att ha på axlarna på kvällen.
    2) Diana Krooks
    3)dianakrooks@uvtcmail.se

    SvaraRadera
  119. 1. Jag skulle göra en flerfärgade poncho man kan hänga på sig när sommarkvällarna kan bli kyliga.
    2. Jessica Liljebjer
    3. jessicaliljebjer@hotmail.com

    SvaraRadera
  120. 1. Till stickor 5 och dessa vackra färger passar en virkad linen stitch pläd.
    2. Margareta Jacobsson
    3. margareta.jacobsson@comhem.se

    SvaraRadera
  121. 1. En stickad filt i rutmönster, där varje ruta består av olikfärgade och olika långa ränder. Den är jättesnygg!
    2. Maria Ekström
    3 miamaria66@hotmail.com

    SvaraRadera
  122. En filt till barnbarnet Ida i garnet Ida:)
    Gunilla Hansson
    gb.hansson@live.se

    SvaraRadera
  123. Har designat en anatomiskt korrekt pojktrasdocka m shorts och linne jag hade kunnat göra fler av om jag vunnit... :-D
    Ingrid Appeltofft
    In-grid@spray.se

    SvaraRadera
  124. En stickad, hålmöstrad kofta för svala sommarkvällar.
    Birgitta Molin
    beamolin@hotmail.com

    SvaraRadera
  125. en luftig sommarkofta med hålmönster
    Birgitta Molin
    beamolin@hotmail.com

    SvaraRadera
  126. 1) En skön sommar/höst kofta i spetsmönster.
    2)Solbritt Friberg
    3)gizmofriberg@gmail.com

    SvaraRadera
  127. 1. en pippitröja i rosa-vitt
    2.Gertie Gustafsson
    3. gertiegustafsson@yahoo.se

    SvaraRadera
  128. Jag skulle virka en hel drös djur till min systerdotter.
    Maria Isaksson
    i.m.isaksson@gmail.com

    SvaraRadera
  129. Hej, Jag är inne i en period då jag virkar sjalar i kärleksknutar och kan se framför mig hur vackert det skulle bli med dessa blandade färger. Om jag vinner vill jag absolut ha ett nystan i varje färg. mvh Anna-Lisa Eliasson annalisa.eliasson@gmail.com

    SvaraRadera
  130. 1: En Pellerin
    2: Karin Löwgren
    3: popps64@hotmail.com

    SvaraRadera
  131. 1) En fin mössa till en söt tjej med samma ovanliga diagnos som min bror har.
    2) Jenny Källman
    3) jenny@catlover.com eller lilla_jenny82@yahoo.com

    SvaraRadera
  132. 1. Skulle göra en färgglad poncho eller sjal att ha på sig under småkyliga sommarkvällar.
    2. Jessica Liljebjer
    3. jessicaliljebjer@hotmail.com

    SvaraRadera
  133. 1) jag är inne i en beanie + halsduk period, så en beanie av något slag och en döskalle-halsduk till.
    2) Therese Johansson
    3) johansson.maria.therese@gmail.com

    SvaraRadera
  134. 1. Jag skulle sticka tröjor/koftor till mina tre barn. Samma mönster i olika färger. Gärna smalrandiga i minst tre olika färger.
    2. Ylva Attlehed
    3. ylva.attlehed@malmo.com

    SvaraRadera
  135. En luftig sommarkofta i tvåfärgademormorsrutor i grått & cerise.
    Gunnel Emberg
    gunnel.emberg@gmail.com

    SvaraRadera
  136. 1: Jag skulle sticka en kortärmad sommarkofta i mullvadsfärgen
    2: Christina Ghiasvand
    3: taljstensbygden@spray.se

    SvaraRadera
  137. Hej! Jag hade nog virkat nya kläder till min cykel :-) Bra nu när våren börjar komma och det är dags att rasta cykeln . Så varför inte virka sadelskydd i dessa härliga färger eller en underbar vårbukett att pryda cykelkorgen med :-)

    Lone Hylen

    lonehylen@live.se

    SvaraRadera
  138. Hej,
    1. jag skulle göra en långkofta kanske i mormorsruter till mig själv. (som förmodligen min dotter skulle ta över ;) )
    2. Anneli Klaar
    3. anneliklaar@tele2.se

    SvaraRadera
  139. 1.Kofta och väska
    2. Catharina Henriksson
    3. forfattarcattis@live.se

    SvaraRadera
  140. 1) Hej jag skulle virka sommar klänningartill mina barnbarn och en sjal i kärleks knutar till mig själv
    2) ) Lena Lindahl
    3) lenali61@gmail.com

    SvaraRadera
  141. 1. En färgglad poncho eller sjal att hänga runt axlarna under svala sommarkvällar.
    2. Jessica Liljebjer
    3. jessicaliljebjer@hotmail.com

    SvaraRadera
  142. Jag skulle vilja göra en halv lång kofta i härliga färger.
    Camilla Braw
    cbraw@telia.se

    SvaraRadera
  143. Oj oj vad svårt, men ska kanske slå till på ett projekt till mig själv för en gång skull och jag älskar ju koftor så det får det bli.
    Katarina Söderman
    kasoderman@hotmail.com

    SvaraRadera
  144. Vilka fina färger!
    1. Om jag vann dessa garnnystan skulle jag virka afrikanska blommor(liknar mormorsrutor något) i olika färger som sedan skulle bli foder i luvan till min gosiga vinterjacka. Jag skulle även sticka matchande vantar och benvärmare till.
    2. Maria Löfwendahl
    3. liljegardensmaria@live.se
    Lycka till allihop!
    /Maria

    SvaraRadera
  145. Jag skulle tänka mig att göra flera projekt, en schal, kofta, en virkad kjol drömmer jag om att få göra så det skulle nog bli en kjol och en väska i samma garn och nyanser!!
    Mitt namn är Anci Jacobsson och min mailadress
    ancimt@hotmail.com

    SvaraRadera
  146. En fin kofta i turkos till min flicka som passar bra i sommar.
    Anna Eriksson
    Anna__Eriksson@hotmail.com

    SvaraRadera
  147. Jag skulle göra en gles tröja/poncho/kofta/sjal!
    Och en filt till en ny liten bonusbarnbarnbebis som kommer i september!
    Anna Glavenhult
    annamas@gmail.com

    SvaraRadera
  148. 1. En färgglad poncho eller sjal att ha under svala sommarkvällar.
    2. Jessica Liljebjer
    3. jessicaliljebjer@hotmail.com

    SvaraRadera
  149. Ulla Andersson10 april 2014 10:15

    Jag skulle sticka eller virka något grannt till mina barnbarn. anderrsson.ulla55@gmail.com

    SvaraRadera
  150. Skulle göra en stor härlig sjal, att svepa in mej i på kalla sommarkvällar, för jag vill ju naturligtvis sitta ute och njuta av den underbara sommarnatten <3
    Carina Forselius
    carinaforselius@hotmail.com

    SvaraRadera
  151. En pläd virkad i mormorsruta african flower, skulle nog vilja ha de "glada färgerna" och beige kant. hoppas på tur Anette Lundberg anette.lundberg@live.com

    SvaraRadera