måndag 4 november 2013

Tävling -Vinn härvor av det Italienska modegarnet Raffinato!

En höstnyhet från Svarta Fåret är garnet Raffinato. Det är en Ull-blandning som värmer skönt. På insidan av garn-banderollen finns en beskrivning på en enkel handvirkad boa. Det går åt en härva till boan, som blir ca 180 cm.

Om du är med och tävlar har du chansen att vinna 2 härvor Raffinato i valfria färger. Sedan är det bara att sätta igång att virka till dig själv eller någon du känner. Kanske kan det bli en julklapp?

Vad vill du helst sticka eller virka i höst/vinter?
Besvara den frågan i kommentarsfältet till detta inlägget samt skriv din mailadress så är du med och tävlar om garnet! Vinnare koras fredag 8 november klockan 12.00.
Lycka till!

Tävlingen är avslutad!

44 kommentarer:

  1. Ett par varma gosiga vantar att värma händerna i vore underbart nu när snön är på ingång och jag planerar att ta många promenader med bebisen som beräknas landa till lucia.
    1980malin@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Sticka för tillfället!

    E-post:marie_soderstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Jag skulle vilja sticka en PELERIN, för att jag tycker att en sån är så FIN. Gärna av ovanstående garn.

    SvaraRadera
  4. Jag skulle gärna vilja försöka ge mig på att sticka en kosta till mig själv för första gången. Alltaå en så där fin med mönster på. Det är vad jag är sugen på.

    stellaruns@gmail.com

    SvaraRadera
  5. I vinter vill jag virka en mysig mössa till min farmor som fyller år i december.
    mailadress: rebecca.mobil@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Just nu virkar jag på en kofta till mitt kusinbarn.Sen tänkte jag virka en luciakrona och jag gissar att det blir flera mössor också nu i höst/vinter.

    elin_wallgren@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. En halsvärmare! Funkar som snygg dekoration runt halsen på jobb eller som halsduk att snurra runt huvudet när snöflingorna yr.
    / Eva www.close2you.se
    snuttetutt@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. sticka en unik mössa som bara lilltjejen och jag har och ser naturligtvis redan paradoxen i att mössan ska vara unik... den kan vara unik för oss båda ;-)
    malinxstitch[at]gmail.com

    SvaraRadera
  10. En poncho skulle jag vilja göra, en stickad. stu_car@hotmail.com

    Carina

    SvaraRadera
  11. Jag vill sticka en mysig kofta till mig själv.
    y.huldt@gmail.com

    SvaraRadera
  12. Myssockar

    anitha.82525@gmail.com

    SvaraRadera
  13. Nu känns det som att nåt varmt, skönt och stickat runt halsen skulle passa bäst

    mvh
    elainesbild@yahoo.se

    SvaraRadera
  14. Jag skulle vilja virka en väska i tjockt härligt garn i varma milda färger. Ev. i ett ullgarn som man kan tova i maskin så den blir lite tjockare och styvare. liljegardensmaria@live.se
    /Maria

    SvaraRadera
  15. En upp-ifrån-och-ner-kofta som jag har haft garn till ett bra tag. Få se om den blir stickad i vinter.

    mummolee@gmail.com

    SvaraRadera
  16. Jag vill virka en någon slags "tub" halsduk, min mejladress: mad.gustavsson@telia.com

    SvaraRadera
  17. Jag vill sticka en "Jane Cobb" mössa till min man och en matchande mössa till våran lilla dotter.
    gabbzf@gmail.com

    SvaraRadera
  18. Vill virka en mysig halsduk att ha på mina vinterpromenad,
    birgittalidstrm@spray.se

    SvaraRadera
  19. Jag vill virka en varm härlig sjal att svepa om mig när värken sätter in i kylan. annbritt.lundin@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Jag vill så gärna göra en julklapp till systrarna mina,
    hade tänkt två stora mysiga filtar så fina!
    Ett mjukt paket i år under granen,
    ett som inte är till barnen!
    Med en filt de kan genast sluta att frysa,
    och framför brasan istället tillsammans mysa!
    Linda ett par varv runt kroppen,
    jag lovar - det kommer bli toppen!
    Så jag hoppas tiden är på min sida,
    så systrarna mina slipper att lida!
    Jag får se till att va effektiv hela dagarna,
    så att filtarna räcker runt mer än de stora magarna!! :)

    Mvh
    //Louisa
    louisa.johnsson@gmail.com

    SvaraRadera
  21. Det får bli benvärmare till 2 åringen, mig... och hunden :) Alltid kan det roa någon att se oss på promenaden ;)
    Eller så blir det en härlig sjal till bästa väninnan!
    Ulle74@Hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Jag ska virka sockar o sjalar till nära och kära i julklapp. Skulle bli fint med det där garnet till sjalarna. Bella_n@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Varma vantar till barbarnen! Mvh. anettechjulfors@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Tovade ulltofflor.
    elisabeth.nyman@spray.se

    SvaraRadera
  25. Tovade ulltofflor
    elisabeth.nyman@spray.se

    SvaraRadera
  26. Jag skulle vilja virka en tubhalsduk.
    /Lillemor
    lillemor.ivarsson@mail.se

    SvaraRadera
  27. Jag har tänkt sticka ett set med kofta, mössa, halsduk, sockar och vantar till min älskade systerdotters lilla flicka.
    Härliga hösthälsningar från Anneli
    anneli.akerman61@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anneli!
      Du är vinnare av två härvor Raffinato!. Vi kontaktar dig inom kort så får du välja färger och ge oss din adress. Stort grattis och trevlig helg önskar Svarta Fåret!

      Radera
  28. Jag vill virka en varm färgglad axelvärmare.

    mia-mari65@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. En underbar sjal att vira om när det är kallt,
    i detta garnet vore oerhört ballt,
    härligt mjuk och i träffsäkra toner,
    skulle locka blickar från miljoner!

    Hälsningar
    Petra
    gnuttisen@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Helena i Uppsala
    Gubben fryser jämt - han skulle få ett par innervantar i gråsvart.

    SvaraRadera
  31. Jag skulle vilja sticka mig en basker. Och garnet ovan vill jag vinna till min storasyster. Som försökt sig på det men misslyckades och jag fick hjälpa henne. Så jag tänkte att hon kunde få en ny chans :-)
    //Karolina
    karolina20_(a)hotmail.com

    SvaraRadera
  32. Jag vill sticka mig en tunika med mönster, uppifrån och ner. Så vill jag sticka en söt kofta/bolero till dottern. Sen vill jag även virka en babyskallra till broderns försfödda.
    Vantar till mig själv vill jag sticka med och en mössa med härliga färger.
    Med vänlig hälsning
    Pernilla

    Pernilla@aspelund.se

    SvaraRadera
  33. En stor mysig tröja, eller en häftig mössa, kanske en kjol...så svårt att välja ;) Just nu stickar jag små käpphästar
    pia@kamomill.se

    SvaraRadera
  34. Något som stått på min önskelista länge är någon typ av axel/nack värmare, då värken är som värst. Och detta garnet ser ju riktigt ljuvligt ut i mycket fina färger.

    dromtorpet@gmail.com

    SvaraRadera
  35. Jag vill virka en varm kofta att ha på mig under kalla vinterkvällar. :) och varför inte sticka och tova ett par tossor också som värmer mina kalla fötter. Hoppas på vinst! ☆ johanna.liljeborg@gmail.com

    SvaraRadera
  36. Jag vill virka en mysig halsduk till min mamma i julklapp. Det skulle glädja både mig och henne <3

    henriksson@live.se

    SvaraRadera
  37. Jag vill virka massor av mormorsrutor till stor filt som sen ska vara med i ett världsrekordförsök!!! O ett par sjalar kanske.. helenadahlbom@hotmail.com

    SvaraRadera
  38. Jag vill sticka en tröja med dubbelficka på magen åt mitt nya barnbarn Albin idag 3,5 månad. Som han kan ha till våren när den är klar väntar jag på att svartafårets vårkatalog 2014 kommer ut i handeln . Då skall jag virka toppar från sidan 5 åt dottern o sonens flickvän o mig själv i olika färger :) maria.ranktberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. Hej! Mitt förra inlägg verkar ha försvunnit så jag försöker igen :).
    Jag skulle vilja virka en sån där halsduk med huva. Och varför inte slänga på ett par fickor i 'snibbarna' också.

    Min mail är: susi.roman@bredband.net

    SvaraRadera
  40. Jag ska göra en ny mössa till vintern och hade gärna velat sticka den, då jag är ny med stickning och det hade varit en väldigt bra boost för mitt förtroende. Annars är virkade vantar på listan, där litar jag inte på att kunna sticka de ännu!
    drewke.erika@gmail.com
    /Erika

    SvaraRadera
  41. Får bli en överraskning :-) Elisabeth@umemail.se

    SvaraRadera
  42. Jag vill virka handledsvärmare och torgvantar. Perfekt när det är kallt både inne och ute. Jag är så väldigt frusen!
    /Sofia

    sofia_vasti@hotmail.com

    SvaraRadera
  43. Jag skulle vilja sticka en varsin varm tröja till mina tvillingpojkar som dom kan ha i vinter
    Med vänlig hälsning
    Cairna

    carina.wernersson@gmail.com

    SvaraRadera