måndag 3 juni 2013

Välkommen!


Välkommen till Svarta Fårets blogg!

Kul att du har hittat hit.
Vi som jobbar på Svarta Fåret älskar garn och här på bloggen kan du hänga med på vad som händer hos oss. Vi kommer att visa dig de senast nyheterna inom stickning, virkning och broderi, som du kan hitta hos din återförsäljare, samt dela med oss av våra "tips och trix".

En bild säger mer än tusen ord!
Det ligger något i det. En massa text att läsa igenom kan vara ganska tröttsamt, men inspirerande bilder kan man inte få nog av, tycker jag. Så bilder skall vi hålla oss till i den här bloggen så mycket det bara går! Men just detta inlägg innehåller ganska mycket text. Först vill jag berätta lite om våra tankar kring bloggen och sedan skall jag förklara för dig som inte är van vid bloggar, hur du saker och ting fungerar.

Jag som bloggar är en kreativ, garntokig, färgälskande tjej som tidigare har drivit bloggen Mest Virkat. Mest Virkat kommer nu att stängas ned eftersom jag har börjat jobba på Svarta Fåret. Ni som följde mig där är hjärtligt välkomna att följa mig här istället. Det skall bli jättespännande att utveckla den här bloggen och du får gärna vara med på ett hörn om du vill. Kanske har du stickat, virkat eller broderat något från vårt sortiment som du vill ha med här på bloggen? Eller vill du vara "gästskribent"? Är du återförsäljare och har gjort en fin skyltning som du vill visa upp? Kom gärna med egna idéer, och om du har några speciella önskemål eller funderingar, så tveka inte att höra av dig till oss: blogg@svartafaret.se

Nu lite om bloggens upplägg.
Ovanför det här inlägget ser du fyra flikar där det står: Bloggens startsida, Sticktips, Virktips och Broderitips. "Bloggens startsida" är en länk som tar dig till startsidan. Den kan vara bra om du kommit till bloggen t.ex.via en länk och hamnat på ett gammalt inlägg, och vill komma till startsidan. Så om du känner dig lite vilse och vill till bloggens förstasida, är det bara att klicka på "Bloggens startsida". Startsidan är alltid det senast inlägget, så den ser inte alltid likadan ut. De andra länkarna kommer framöver att leda till sidor med olika tips.

På spalten till höger höger ser du två loggor, Svarta Fårets logga och Du Store Alpakkas logga. De är  länkar som leder till Svarta Fårets hemsida resp Du Store Alpakkas hemsida.
Svarta Fåret marknadsför Du Store Alpakka i Sverige och Danmark.
Under rubriken"Etiketter" finns det länkar som visar alla inlägg under en viss "ettikett-rubrik". T.ex. om man klickar på "Stickat" så visas alla inlägg som handlar om just stickat.
Om man vill se alla inlägg som har publicerats under en viss månad kan du göra det genom att klicka på aktuell månad under "Bloggarkiv".

Vissa ord i texten på ett inlägg har en annan färg, som t.ex. Facebook i stycket precis under. De orden är också länkar. Dessa sidor öppnas upp i ett eget fönster på webbläsaren.

Vi finns även på Facebook, "gilla" oss där så missar du inget!

Ja detta var en liten introduktion.

Vi hörs snart igen!


2 kommentarer:

  1. Vad härligt att du börjar blogga igen! :) Jag har följt dig på mest virkat och kommer med glädje följa dig även här! :) Hoppas även på några av dina härliga mönster! Måste vara det bästa jobbet att virka på arbetstid!

    SvaraRadera
  2. Kul att du börjat blogga.
    Jag lärde känna dej när vi virkade kakor till barnsjukhuset i Uppsala. Kikar ofta in på Mest Virkat.
    Är galen i garn har flera handarbeten på G.
    Lägger till den här bloggen bland mina bloggvänner så jag inget missar.
    Kram och ha det så bra

    SvaraRadera